Pizzalunch

Inte vilken pizza som helst heller, rykande från ugnen i restauranghögskolans kök. Krispig botten, nylagad tomatsås, svarta oliver, soltorkade tomater, bresaola, riven pecorino?ost, rödlök, olivolja och nymalen peppar. Mums!

Hela dagen har bestått av bakande, men det blev inte så mycket jobb egentligen då vi var flera personer på samma maskin och dessutom behövde vänta på att degarna skulle jäsa.. men fina bröd blev det och av de tre sorter jag smakat, riktigt goda också. Jag bakade ett grahamsbröd och det bakades även focaccia, valnötsbröd, rödbetsbröd och fler sorter som jag nu inte minns. De vackraste bröden kom ut ur ugnen innan vi ens hade hunnit börja med degarna. Någon hade glömt bort sina limpor och ja, ni ser själva hur vackra de var :)


Lunchen.

Brända bröd, min bröddeg in action och brödet uppskivat senare hemma.

Mitt bröd nyss urtaget ur ugnen.


Boule-bröd, focaccia, rödbetsbröd.

Vet inte vad de här kallades, men några fick följa med hem ;)

Valnötsbrödet nybakat och senare uppskuret hemma. Väldigt gott! Bra gjort E :)


Kommentarer
Postat av: molly

mums vad gott detta ser ut :)

din utbildning verkar vara helt underbar :)

om du svarar på mitt mail så kommer vinsten :)

kramar

2009-04-06 @ 19:08:01
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: E

Finns det möjlighet att få recepten på de goda bröden?:) Ser ljuvliga ut!

2009-04-07 @ 11:35:04
Postat av: Eva-Stina

Absolut! Säg bara vilket/vilka bröd du vill ha recept på och vad du har för email så skickar jag dem :)

2009-04-07 @ 13:19:21
Postat av: E

alla grova bröd ser goda ut så skicka gärna alla om du har tid och lust! :) Jätte bra blogg föresten! :)

2009-04-08 @ 19:03:22
Postat av: Eva-Stina

Tack , roligt att du tycker det!

Kan inte lova att du får recepten innan påsk, men du ska få dem så fort jag får tid att knappa ner dem. Men din email behöver jag fortfarande :)

2009-04-08 @ 20:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0