Påskmaten

Nu var jag hemma igen, väldigt skönt. Solen skiner och det var närmare + 9 grader när jag vid 17 skulle iväg på träningen. Äntligen vår! Jag har bara missat ett bodypump-pass under påskledigheten, men aj vad det kändes i musklerna ändå. Det är jobbigare att ta en paus från träning och sen ta upp träningen igen än att hålla igång konstant. Men det har varit härliga dagar hemmavid så ibland får det helt enkelt svida.

Nu kommer iallafall bilderna på den mat vi åt under påsken, ja en del av den. Ni får ha förståelse för att bilderna inte är nåt vidare, men min familj har inte samma tålamod som jag när de är hungriga, plus att vi hade gäster och jag ville inte verka för knasig :P

Sallad med isbergssallad, paprika, fetaost och vinägrett, förrätt i form av den smördegsinbakade laxröran jag beskrev tidigare och huvudrätten som var kycklingfilé i kokosmjölk med bulgur.
Min misslyckade dessert. Botten - tigerkaka smaksatt med stark nektarjuice, mellanlager - italiensk maräng ihopsvängd med smält vit choklad, toppen - smulad tigerkaka med en klick hjortronssylts-creme fraiche. Nästa gång kör jag ett säkert kort.

Efterrätt söndag, mammas päronpaj med vaniljglass. En riktig höjdare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0