Müslifrukost

Yoghurt, massor med hallon, sharonfrukt, en nypa riktigt vaniljsocker och så min nya müsli. Den var verkligen supergod! En bra blandning av crunch, sötma och smak av rostat. Till åt jag en skiva valnötsbröd med becel, prästost och tomat. Jag har verkligen saknat tomat så det var underbart att ha det på mackan igen. Den har ju varit snordyr den senaste tiden, ett tag var de nästan uppe i 50 kr kilot, vilket är helt sjukt. Jag betalade 10 kr för en tomat en gång. Nu hade priset dock sjunkit till hälften, så jag passade på. Snart borde ju priserna ligga på ett rätt stabilt och lågt pris med tanke på att de svenska tomatodlingarna börjar ge skörd.

Jag försöker tänka klimatsmart när jag handlar min mat, men tomater är något jag absolut inte kan vara utan en längre tid. Förut köpte jag alltid gurka, men i o m att den blivit så dyr sammanslaget med att den inte ger mer än mikroskopisk näring så har jag gett upp det. I sommar kan det dock vara något som följer med hem från butikerna. Men det jag längtar efter mest, det måste vara färskpotatisen. Smörslungad, med salt och svartpeppar, det kan inte bli så mycket godare. Vad längtar ni efter?




Kommentarer
Postat av: Molly

vad god müslin ser ut:) gick det att beställa burkar nu? vad kul:) det gick inte då jag skulle beställa müsli med presentkort.



allt bra med dig annars? din påsk verkade bra av vad jag har sett på bilderna :)

ha det så bra :) kram kram

2009-04-15 @ 09:38:33
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0