Jordgubbsyoghurt med basilika

Ojoj, vilken kväll det blev igår. Pga att barnkalaset som min gudson var på under eftermiddagen/kvällen så började förfesten hos J ganska sent och vi hann mest bara dricka lite vin och kolla på robinson så var det dags att ta bussen in till stan. Trots att vi var på plats vid utestället 20 över 11 så fick vi köa i nästan en timme, bara för att upptäcka att det var ungefär halvfullt på stället. Musiken var helt ok, men det var så mycket folk på dansgolvet att så fort man började skutta glatt till en bra låt, blev man knuffad av nån, eller nerstänkt med öl, så man tappade den roliga känslan tyvärr.

Kändes som vi var där ganska länge, men det blev nog inte mer än en timme. I kön på toaletten innan vi skulle gå hem var det en rätt avslagen stämning, alla tjejerna såg dödströtta ut och verkade längta hem. En tjej föreslog att de borde ha hängmattor på tjejtoaletterna så vi kunde få vila lite och menade att det skulle bli lite som OLW:s reklam "var e brudarna??". En hängmatta hade faktiskt inte varit dumt i det där läget. Min första kommentar när jag kom in från oljudet utanför var "åh, vad lugnt och skönt det var här". Tant. Jag är för gammal för det här.

Jag var vrålhungrig när jag vaknade och hade egentligen ingen plan på vad jag skulle äta, men tog fram mixern och hade i jordgubbar och yoghurt och jag vet inte hur jag kom att tänka på det, men jordgubbar och basilika brukar ju funka bra tillsammans så jag hällde i rätt mycket av det också, plus kanel. En väldigt lyckad smakkombination, även i en frukost, som jag gärna provar igen. Till blev det sharonfrukt, müsli, en rostad havre + skiva med messmör, prästost, sallad, groddar och paprika. Just nu är jag bara så nöjd att jag bokade tvättiden från kl 16, jag hade inte orkat kånka iväg på all tvätt nu. Läsa en bok verkar som en vettig sysselsättning just nu.




Kommentarer
Postat av: molly

hej på dig!

haft en bra dag?:)

min dag har varit lugn men bra :) det har regnat/snöat så jag har mest varit inomhus. jag hoppas att våren kommer på allvar snart :)

din frulost låter god, påminner mig om en omelett som var den första jag fotade till min blogg :) det är både jordgubbar och basilika i den :) testa den om du inte redan har gjort det :) det är ett paulúnrecept ur hans frukostkokbok.

du får ha en fortsatt bra kväll.

kram

2009-04-05 @ 19:05:28
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0