Hemma

Nu har jag varit hemma i ungefär en dag och det har varit helt ok, bortsett från att det nog var vårens tråkigaste dag igår vädermässigt. Snöblandat regn med dimma, riktigt ruggigt. Idag verkar dock solen visa sig och imorgon säger väderprognosen att vi ska få massor med solsken och 16 plusgrader, nåt att se fram emot. Några matbilder har det ännu inte blivit, men hittills har jag bara ätit kycklingsallad och så frukost idag, och den blir lite som den blir när jag är hemma, jag saknar både det ena och det andra. Här finns det knappt ens frukt så har jag tur tar jag mig till nån affär idag, för får jag ingen frukt så får jag abstinens, det går inte att vara utan.

Idag verkar det bli hel laxsida i ugn, som tydligen jag ska få fixa. Jag är ingen expert än, långt ifrån, men jag får väldigt ofta ansvaret för maten när jag är hemma. Det är både roligt och lite stressande, för jag har inte riktigt vanan inne än. Och jag kan tala om att ugnen här har en tendens att vara lite ojämn i temperaturen, det gör det inte lättare. Men imorgon ska jag iallafall stå för desserten, som blir en egen komponering, dock med inspiration från något recept jag såg på nätet. Hoppas jag kan lägga upp bilder imorgon, om inte annat dyker det upp på måndag.

Nu är hela familjen här, plus gäster, så jag kanske ska vara lite social. Ha en skön långfredag!

Kommentarer
Postat av: molly

hej på dig tjejen!

hoppas att du har haft en bra dag och att matlagningen gick bra :)

ha nu en fortsatt bra påsk! :)

kramar

2009-04-10 @ 21:08:34
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0