Grillad kyckling på spett med jordnötsnudlar

Idag fick jag anledning att använda min grillpanna som för det mesta annars samlar damm. Tyvärr, måste jag säga, för den är fantastiskt bra och ger den där grillytan man så gärna vill ha när det börjar bli varmt och soligt ute. Och varmt och soligt, det är det verkligen idag. Hela ålidhem sjuder av glada studenter, det spelas musik och jag kan tänka mig att det är en och annan grillfest på gång just nu. Bland annat en som jag ska besöka om ett tag.

Hur som helst så grillade jag kycklingfilé i bitar på spett, med en marinad av ekologisk honung, fisksås, soja (mest för färgen), sambal oelek och lime. När de grillades i pannan (med lock på för att försäkra mig om att de blev genomstekta) så kokade jag äggnudlar näst intill färdigt och ställde åt sidan. Sedan stekte jag snabbt sugar snaps, morötter som jag skurit i form av små blommor, eller nåja, kanske klöver.. röd paprika och shitakesvamp. Sen i med nudlarna och två stora skedar jordnötssås och så rörde jag om allt så det blev varmt. Serverade nudlarna med ett av kycklingspetten och lite extra salta jordnötter på toppen. Galet gott ska ni veta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0