Egg en cocotte

En från början fransk variant av äggtillagning, vilket hörs på namnet. Jag smörjde en ramekin med smör, täckte botten med en blandning av kesella, yoghurt och finriven pecorino innan jag knäckte över ett ägg. Sen ställde jag formen i en ugnsform med hett vatten, så att den täckte den lilla formen halvvägs upp ungefär. Sen fick det stå i ugnen på 200 grader i ca 13-14 minuter. På det hela hade jag gräslök, örtsalt och svartpeppar. Det var ett roligt och annorlunda frukostillbehör och gott var det, även om ägget hade kunnat vara lite kortare tid i ugnen, men nu vet jag det till nästa gång.

Förutom ägget blev det yoghurt med sharonfrukt, äpple, jordgubbar, hallon och min nya müsli, alltid lika gott. Har annars idag joggat i solskenet och tränat core. Resten av dagen vet jag inte riktigt vad det blir av, men nånting vettigt gör jag förhoppningsvis. Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: Molly

Hoppas att du hittills har haft en bra dag :)

Skönt att solen skiner även hos dig :) Här är det sol, men blåsigt som in i norden. jag får hoppas att vinden blåser bort allt det vintriga :p

ha det fint tjejen! kramar

2009-04-18 @ 15:04:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0