Chokladgröt

Jag har ju den där smaskiga chokladhavredrycken hemma nu, som för övrigt är av märket Carlshamn, och idag kokade jag gröt på 1 dl vanliga havregryn, 1 dl chokladmjölk, 1 dl vatten, 1 krm salt, ett torkat fikon i bitar och linfrön. Till gröten hade jag hallon, björnbär och sojamjölk, plus att jag åt en wasa frukost med becel, makrill i tomatsås och sallad. Jag älskar verkligen makrill i tomatsås och har velat ha det länge men tvekat för att det är så dyrt nu.. men valde till slut att köpa ett tre-pack ändå, för det är inte många pålägg som klår det, vare sig ur näringssynpunkt eller smakmässigt. Chokladgröten blev krämig och god, inte alls sliskig då chokladdrycken, som jag påpekat tidigare, inte alls är särskilt söt. Faktum är att jag tror att många oboy-älskare skulle bli besvikna, då den inte alls har samma sötma. Men perfekt till frukostgröten hur som helst..!




Kommentarer
Postat av: Matilda

spännande med chokladgröt! smakade det mycket choklad?



sv: vad roligt att du gillade bilden! glad jag blir! dessvärre kan jag tyvärr inte riktigt gå med på själva kopierings-skriva ut-frågan. du får däremot kopiera den till din blogg om du skulle vilja det, om du skriver att du fått tillåtelse till kopiering av mig inunder bilden.

jag är ledsen. hoppas du förstår, kommer antagligen att börja sälja lite original framöver, så då får du hålla utkik!



kram M

2009-04-28 @ 12:47:18
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0