Ny vecka

Känns alltid skönt med ny vecka, då jag än en gång ska lyckas ta tag i mitt liv och bli en hälsosam och hurtig människa. Det lyckas ju nästan varje vecka också, men helgerna har en tendens att grusa mina planer..men skam den som ger sig. Har avverkat mina 5 km jogging denna morgon iallafall, och klarar jag det första dagen så vet jag att jag är envis nog att fortsätta resten av veckan. Idag börjar ny kurs, även den riktigt rolig, och denna förmiddag ska ägnas åt lite genomgång av kursboken. Känns som jag har en del på gång nu och det gillar jag, det ska vara lite fart och fläkt. På onsdag drar jag till luleå för att hälsa på några underbara vänner där. Stannar tills lördag dag då jag återvänder till umeå för att fira en av mina kombos och nära vänner som fyller år. Igår anmälde jag mig i sista stund dessutom till återträff för våran högstadieklass. Har velat fram och tillbaka i tre-fyra veckor, men tänkte att jag säkert kommer ångra mig om jag inte går..det är ju nåt som bara händer en gång, alla kommer inte samlas på det viset igen. Kommer bli väldigt intressant, det är jag övertygad om.

En annan idé, som kom fram under helgens bravader, är min och en kursares gemensamma dröm om att en dag åka med den transibiriska järnvägen. Pengar ska sparas och jag har redan hunnit googla en del om det mytomspunna tåget. Italien stod egentligen högst på reselistan, men jag tror att det här blir ett äventyr utan dess like. Det gäller bara att bestämma sig, så blir det av. Nu ska jag först bestämma mig för att slita mig från datorn så jag får nåt plugg gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0