Trött

Somnar jag bara en timme senare än vanligt så är det rent plågsamt att öppna ögonen på morgonen, det är verkligen en orimlig skillnad. Och hädanefter vet jag att det inte är värt det. Nu kan man ju fråga sig varför jag kliver upp kl 7 på morgonen, men ok, jag är lite skadad och jag klarar inte av att sova bort en hel förmiddag. Jag har faktiskt planer för den här de här timmarna också, bland annat göra en ny müsli och sen göra storkok i form av ärtsoppa. Det är grejer det. Dagen i övrigt kommer användas till att fixa den detalj till halloweenkostymen som saknades. Tyvärr innebär det att jag återigen måste in till stan, men jag får ju röra på mig iallafall.

Dagens frukost blev lite annorlunda då jag av någon outgrundlig anledning blev sugen på mannagrynsgröt och som tur var hade jag dinkelmannagryn hemma och det fick det bli idag, som jag kokade med ett hackat torkat fikon och till blev det ett hackat rött plommon och sojamjölk, plus en wasa havre med ost och paprika, mums. Gröten gav faktiskt lite julkänsla, kanske mest på grund av kanelen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0