Ingen ordning

Inget internet sen igår kväll, ni kan ju förstå vad jag fått genomlida. Det är i princip som att förlora en kroppsdel, något viktigt saknas. Det är i ett sånt här läge man ska tänka över hur många timmar man egentligen spenderar framför datorn. Nu hann jag inte så långt som tur var. Nu kan jag ägna mig åt oändligt mycket meningslöst surfande igen. Om min blogg hör dit eller inte väljer jag att inte spekulera i, den verkar uppenbarligen tillföra något till mitt liv iallafall. Då kan det ju inte vara meningslöst.

Helgen närmar sig med stormsteg och snart är det alltså dags för återträffen med högstadieklasserna som gick ut -98. Jag har inte hunnit bli nervös än och vet inte om jag borde bli det heller egentligen. Jag tror de flesta är sig lika även om mycket kan hända på 10 år. Även de som vill upprätthålla en viss fasad kommer med stor sannolikhet rasera den i takt med att alkoholen slinker ner. Alkohol, sanningsserum, same shit. Mineralvatten var det?

Inga föreläsningar imorgon och jag kommer nog passa på att jogga en längre tur och dessutom införskaffa förnödenheter till min kisse som jag ska hämta hem i helgen, äntligen. Enligt min far har han blivit dubbel så stor sen jag lämnade honom i skogarna i början på sommaren. Han kommer hata mig när jag nu ska stänga in honom i en lägenhet. Men vi får väl se.. jag tror pappa kommer sakna honom, oavsett om han envisas med att så inte är fallet, så kan hända att han får komma tillbaka om han blir galen av tristess.

Dagens frukost kommer här iallafall, en ny upptäckt jag gjort tack vare en annan bloggare: proteingröt. Blandar vanliga havregryn med fiberhavregryn, har i linfrön, salt, kanel och torkat fikon, kokar upp det i 1-2 dl vatten och tillsätter sen ett ägg och rör om tills det blir krämigt. På det hade jag idag hallon och hackade mandlar och hasselnötter med sojamjölk till. Obeskrivligt gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0