God morgon!

Av nån anledning vaknade jag kl 6 idag och väckaren var för en gångs skull ställd på 8. Så typiskt när jag faktiskt tänkt sova länge idag. Men jag tog den extra tid jag fått till att ligga och lyssna på min mp3 under det varma täcket, och det är ju bland det bästa som finns. Nåja, uppe är jag iallafall och jag har hunnit äta frukost, som idag blev yoghurt med banan, jordgubbar, mango och min egen müsli och en hembakad bovetefralla med leverpastej och gurka. Nästa sak att göra på listan är att ta mig ut i kylan och hämta mina böcker som kommit. Det är dels en bok som är bra att ha med tanke på min utbildning, Druvan bakom vinet, som jag helt frivilligt valt att införskaffa, plus en bok jag hört mycket om som bland annat Ellen Degeneres tog upp i sin show (det är det enda som går att se på vid lunchtid..) som heter Skinny bitch. Funderar på att ta en långpromenad i samma veva, det skulle vara en bra början på den här dagen.

Sen då... blir nog en del fila naglar, leta rätt på ett snyggt nagellack som passar min outfit för ikväll... lite spakväll på dagtid för att göra det här blogginlägget lite kortare. Jag funderade på om jag skulle vänta till imorgon med att avslöja vad jag ska vara, men eftersom ni knappas sitter och biter på naglarna av förväntan så kan jag lika gärna berätta att jag ska vara natt-alv. Detaljen som jag fick fixa själv till slut är alv-öronen. I övrigt kommer jag ha svart långt hår, kläder i lila och svart och även smink i lila och svart. Jag fick en anledning att köpa ett nytt glitter på Make up store och jag har letat efter en anledning väldigt länge. Impulsköpa glitter funkar inte när de kostar 100 kr styck faktiskt. Att däremot lägga den summan när det är halloween är förstås helt ok.

Nej, nu ska jag sätta fart. Det tar tid att förvandlas till natt-alv.

Kommentarer
Postat av: Simon

Skinny bitch? Veganhandboken? Oh herregud...



Kolla in kostdoktorn.se sen som motpol. ;)

2008-10-31 @ 18:37:23
URL: http://herregud.wordpress.com
Postat av: E-S

Ja, jo jag antar att det kan tänkas att den kallas det :) Jag beställde den för att den verkade intressant, inte för att jag trodde den skulle förändra mitt liv (vilket jag heller inte trodde att du trodde att jag trodde ;) ) Ska absolut kolla in kostdoktorn.se, tack för tipset!

2008-11-01 @ 02:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0