E-S superduper-müsli

Sådärja. Blev ingen ärtsoppa riktigt än då jag glömt den lilla detaljen att ärtorna måste få ett vattenbad på minst 6 timmar innan de kan kokas.. lämpligt till middag kanske? Däremot har jag iallafall lyckats göra en ny müsli och den här överträffar alla andra jag tidigare gjort. Det som följde med in i ugnen var blandgryn, dinkelgryn, fiberhavregryn, kokos, vetegroddar, hackade hasselnötter och mandlar, solrosfrön och pumpafrön. Allt det kryddade jag dessutom med kanel. När rostningen väl var klar blandade jag också i hackade torkade dadlar, torkade blåbär, tranbär och körsbär. Ska lätt prova den till frukost imorgon!




Kommentarer
Postat av: Cornelia

Åh ja, då förstår jag verkligen att julen är lite stressig och så för dig :( Tråkigt. Men hoppas du får en bra jul i år ändå ;) Gillar du julmaten?



Vad god din müsli ser ut! Mums!

2008-10-29 @ 15:10:47
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia

Lussemuffins låter spännande! Aldrig hört om faktiskt :)

Oh jag gillar det mesta på julbordet, förutom korv, jansons och sånt. Men typ vörtbröd, köttbullar, skinka, pepparkakor, choklad, glögg <3 MUMS!!



Kram!

2008-10-29 @ 18:16:53
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0