Lättroad

Ok, jag har tråkigt och nånting roligt måste jag få göra. Av ren nyfikenhet, eller tristess om man så vill, så sökte jag info om denna Amaranth som jag använde i mina fiskköttbullar igår. Till min stora förtjusning fick jag läsa om att det går att poppa de här fröna, som popcorn, fast det går mycket fortare och man behöver heller inte använda smör eller olja. Ni vet de här quinoapuffarna som finns i risentas müsli-mix? Det blir som dem ungefär, fast krispigare.

Roligast var det när de plattan blev tillräckligt varm och fröna istället för att brännas lät pop-pop-pop (tänk er hur popcorn-poppande skulle låta om man hade öronproppar) och de var klara på 10 sekunder. Vips hade jag en hel koloni av små söta vita bollar. Nu har jag blandat ner 1-2 dl i min müsli, det blir grymt. Tänk vad mycket skojigt man kan hitta på om man bara vill. Undrar just vad kombo H tänkte inne på sitt rum när jag började tok-fnittra då en massa vita bollar sprätte ner både mig, spisen och köksgolvet. Jag tror det blir jag som dammsuger idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0