Guldkornen

Det jag ser fram emot mest varje morgon när jag läser DN (är det vuxenpoäng att läsa pappersupplagan?) är de små notiserna som gömmer sig här och var. Texterna är korta men så innehållsrika. Titta bara på de här två. Den första fick mig att känna hopp inför människans kämpaglöd, vilka hjältar! Den andra var tragisk och komisk på samma gång. Ödets ironi?



Annars en rätt vanlig morgon med frukost framför the voice. Dagens rap-attack var den bästa hittills, skönt att få skratta så tidigt på morgonen. Idag vet jag inte riktigt vad det blir, men träningsfri dag iallafall vilket känns skönt. Vid tre-snåret ska jag även dricka, ja kaffe var det tänkt, med en halvfrämling. Nu får jag se om det inte blir thé istället. Efter gårdagens "du är vad du äter" så ska jag försöka bli kvitt mitt kaffeberoende och började faktiskt dagen med en kopp thé till frukosten. Ja, jag kanske är lättpåverkad, men faktiskt vill jag inte vara beroende av något gift alls.. det känns onödigt. Nåja. Sen kanske det blir dans ikväll också, men det beror helt på kostnad och om J kan komma ifrån. Att bugga loss på pensionärsdans är klart underskattat.


Yoghurt med lite banan, plommon, vindruvor, müsli, kanel och ingefära med en bovetefralla med leverpastej, keso och tomat. Till höger mitt omtalade thé, rooibusthé med smak av lingon.



Kommentarer
Postat av: empa

du vet att te innehåller teein? jag e beroende av te...får ont ont i huvudet om jag inte får mindagliga dos av te. kram kram

2008-11-14 @ 18:27:20
Postat av: E-S

Jo, men det är inte lika starkt som koffein, och gradvis ska jag gå över till grönt thé som inte innehåller teein.

2008-11-14 @ 18:31:58
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/
Postat av: empa

de e toppen, de e bra för kvinnor 5 koppar om dagen ;) bra mot canser oxå

2008-11-15 @ 14:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0