Dagens middag, 28/11 -08

Såja. Nu har jag smaskat i mig dagens middag också, som blev riktigt lyckad och kanske till och med bättre än väntat. Jag berättade nog tidigare att jag köpte tilapia-filéer när jag storhandlade senast och jag fick ett tips från en kursare att vända en sån filé i mjöl och curry. Det gjorde jag, stekte den gyllenbrun på bägge sidor. Till då? Jo, jag köpte också jordärtskockor som jag aldrig smakat tidigare och jag gjorde en jordärtkockspuré. Kokade dem i småbitar i både vatten och lite sojamjölk tillsammans med buljongtärning. Sedan mixade jag det med stekt lök och lite kesella. Till åt jag sockerärtor, paprika och groddar. Så här gott har jag inte ätit på länge. Tyvärr fick jag inte till nån riktigt bra bild. Jag var hungrig och hade inte tid att kolla igenom bilderna ordentligt, och ljuset är så kasst nu när det ständigt är mörkt ute.. gult lampljus är inte kul. Men bilden kommer med ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0