Change...true.

Inte särskilt oväntat. Men jag är inte minde glad för det. Jag tror på inga sätt och vis att Obama har ett trollspö med vilket han på något magiskt vis kommer förvandla hela USA till en nation av guld och gröna skogar. Man skulle snarare säga att han börjar från underläge. Det måste vara tungt att reda upp den röra som Bush lämnar åt honom. Men jag tror att det finns möjligheter att förändra saker och ting till det bättre, även om det kommer ta tid. Även om man fick känslan av hur amerikanarna måste tänka och känna just nu så hade det varit fantastiskt att uppleva det hela på plats. Jag misstänker att storebror har en hel del att berätta när han kommer hem.

Valvaka blev det iallafall, även om jag måste erkänna att jag övervägde att sova vidare när klockan ringde halv ett. Jag hade då fått sova i knappt en timme. Men till slut satt vi där. Jag, kombo H, hennes pojkvän, innehavaren av lägenheten + halvfull flickvän som snubblade in efter kl 2 och två Skellefteå-pojkar. Tanken tror jag var att vi skulle följa svt:s sändning större delen av tiden, men med tanke på sömn-varningen så blev det femman nästan hela natten. Där var det åtminstone lite livat. Jag gav iallafall upp kl fem och blev lite bitter över det då jag fick se på nätet att Obama utropats som president bara 21 minuter senare. Nog för att det redan var klart innan, but still.. kan meddela att jag var hungrig som en gnu då jag inte ätit något sen halv nio kvällen innan, men sov ändå 3,5 timmar innan jag äntligen fick äta en god frukost. Obamas seger firas med ett härligt tvätt-pass och massor med gott kaffe. Hur firar ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0