Vilt till middag

Typiskt, glömde bort kameran den här gången med, men jag misstänker att ni inte gråter.. kameran är kass och jag är en usel fotograf. Men jag kan iallafall tala om att jag åt hjortskavsgryta med sötpotatismos till middag och det kan ju inte bli annat än gott.
image222

Moset gjorde jag av 2/3 stor sötpotatis, en ½ palsternacka, persilja, lite sojamjölk, örtsalt och peppar. Tillsammans med skavet stekte jag gul lök, vitlök, chili och paprika och redde sen med vatten och maizena, smakade av med örtsalt, peppar och grönsaksbuljongpulver. Och så en fräsch och syrlig tomat i bitar på sidan om.

Jag hade ju varit och tränat och var hungrig och alldeles darrig av lågt blodsocker, men jag var sugen på den maträtten så jag ställde mig och gjorde den ändå. Ibland undrar jag om det är så hälsosamt att jag är så envis. Nu har jag iallafall lugnat ner mig även om jag fortfarande är darrig.. men det kanske är efterskakningar efter bodypumpen? Ja, jag kan bara spekulera. Nu är det dags att samla ihop tvätten, suck.. men belöningen blir lite skönt solariesolande efteråt. Jag vet att det inte är hälsosamt, men det har blivit en ond cirkel, jag kan inte ta mig ur den. Någon som vet hur man lägger av?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0