Update 5/5 -08

Började dagen med välbehövlig motion, men idag joggade jag istället för promenerade. Tog dessutom en annan runda än den vanliga, helt crazy. Iallafall så har det väl hänt ett och annat sen jag bloggade sist. Först var det ju valborg, jag som inte skulle göra nånting.. yeah, right. Det blev lite kalas här på kvartersgården kan man säga, skön grillning i otroligt skönt väder (som mest hade vi +21), lekar och bara allmänt trevligt. Senare drog folk på andra fester, även jag och några kompisar. Med på det kalaset var 4 italienare så jag spenderade kvällen med att prata engelska. Det var valborg det. Dagen efter ägnade jag åt att packa inför helgen och att tvätta. Sen kom lillebror och storebror med fru och hämtade mig och vi åkte till Skellefteå. Min mormors begravning var i fredags och den var otroligt fin, hade inte kunnat bli bättre. Många vackra blomsterarrangemang var det, lägger in några bilder på det.



Ja, sen efter det så hade vi en jättemysig stund med familjen då vi åt en massa goda ostar, kex, marmelader, frukt etc. Inte dumt alls. Direkt efter åkte jag in till Skellefte och tog bussen till Luleå. Det var lika underbart som jag väntat mig att återse staden. Kändes verkligen som att komma hem, hur fånigt det än kan låta. Suck. Anyway... fick träffa mina sisters in crime igen, det var som att ingen tid hade gått. Hade jag kunnat välja så skulle jag flytta tillbaka, inget tvivel. Det blev iallafall att sova i princip direkt och så var det lördag, dagen D.

Det blev stressigt, rörigt, känslosamt och förstås väldigt trevligt också. Men klara blev vi allihopa till slut. Sen gick vi på balen, vädret var otroligt och hade inte kunnat bli mer balvänligt. En del skulle kunna påstå att det var lite för varmt, men nåja, det regnade ju inte och då är det bara att le och vara glad. Vi minglade iallafall, blev fotade, minglade lite till och så var det dags att slå sig ner vid borden, dags för sittning. Rätterna var fyra och det blev först små munsbitar med bland annat renkött, därefter färskost i en tunnbrödskorg (jag var ett s k miffo så jag fick annat än de andra), huvudrätten var potatispaj med bönbiffar (miffo-mat) och efterrätten mjölkchoklad-pannacotta med apelsininkokta sultanrussin. Det var förstås den bästa rätten, yummie. Här är iallafall en bild på hur E-S ser ut på bal.


Tyvärr är det så att jag inte riktigt tål champagne, eller ja, allt bubblande vin och cider. Jag glömde bort det även i år, fick huvudvärk och var tyvärr tvungen att lämna balen relativt tidigt. Men jag hann iallafall dansa några danser till bandet, riktigt kul även om det är ganska krångligt att dansa i balklänning. Söndagen passerade tyvärr alldeles för fort, men som tur var i trevligt sällskap, tack J. Och nu är jag tillbaks i Umeå igen. Jag hade helt allvarligt ångest när jag åkte iväg, under hela resan. Flera gånger tänkte jag: men jag kanske ska skippa lektionerna imorgon ändå? Snacka om att jag hade separationsångest. Men det är som det är. Och nu borde jag hoppa in i duschen och ta tag i mitt liv. Med tanke på hur onyttig jag var förra veckan så har jag en hel del jag måste ta igen. På återseende.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0