Glaset är halvtomt?

Nej, glaset är helt tomt. Det är en sån dag idag. Om det var för att jag ältade mitt härliga singelliv tidigare idag vet jag inte, men det gjorde säkert inte saken bättre. Inte för att jag inte menade allt jag skrev i mitt tidigare inlägg, men oundvikligt är det faktum att jag trycker ner mig själv lite just för att jag är singel (vad är det för fel på mig då??). Ja, ni vet. Jag misstänker iallafall att jag inte är unik i det här fallet. Hur som helst, en dålig dag har jag haft och tror egentligen inte att det är en enskild sak, det är nog en hel massa saker sammanslaget. T.ex. har jag många funderingar kring min utbildning och om jag verkligen är på rätt spår. Sen det vanliga: "vad ska det bli av mig? kommer jag någonsin börja jobba? kommer jag vilja jobba med det här sen?" Jag kan sitta och nästan slita av mig håret såna gånger. Tills jag inser att jag inte kan veta i förväg vad som kommer ske och hur mitt liv kommer te sig. Inte för att det känns bättre för det. Men jag inser att jag är maktlös, jag kan inget göra utom mitt bästa och se var det tar mig. Jaja. Det var några av sakerna.

Sen har jag bestämt mig för att sluta festa - igen. Allvarligt talat, det finns så många nackdelar med alkohol och fester så det bra väger långt ifrån upp det. Inte nog med att kroppen mår dåligt av det, i samband med drickande så blir det iallafall så för mig att jag äter mer och onyttigare, mår dåligt minst en dag efteråt (både fysiskt och psykiskt) och det sabbar träningen. Förstår inte varför jag började igen ens. Oj vad jag känner mig vuxen och tråkig helt plötsligt. Men det är ju sant. Jag är tydligen en allt-eller-inget-person, jag kan inte festa nån gång i bland utan det blir antingen inget alls eller så i princip varje helg. Så ja..hellre inget. Har förresten suttit och youtubat hela eftermiddagen för att bli på lite bättre humör. Kolla in detta från Britains got talent, hur grymt som helst!

http://www.youtube.com/watch?v=lB0HG98qZkw&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0