Thai-inspirerat


Lagade middag åt mina föräldrar och ena lillebror ikväll, det var uppskattat. Har tidigare länkat till det receptet här, kycklingfilé i kokosmjölk med grön curry och chili. Tog dock röd currypasta den här gången, det blev minst lika gott.  Med plugget har det verkligen inte gått bra idag. Förvisso har jag gjort mycket förarbete som säkert kan vara bra men detta har gjort att jag först idag börjat skriva på den första uppgiften. Undrar just hur fort magen kan bilda ett magsår?

Och seriöst, hur ska jag klara en bussresa på 4,5 timmar utan min mp3-spelare? Jag är lite deprimerad över det, faktiskt. Inte bara över bussresan förstås. Dumma dumma jag. Ett riktigt klantarsel. Oh well. Blir väl inte bättre för att jag gnäller. Fast tänk vad praktiskt om det blev det..! Jag röstar för enklare lösningar på svåra problem överlag. Varför skulle livet inte kunna vara en dans på rosor? Tänk vad härligt det vore. Det är väl inte så konstigt att livet känns jobbigt när folk går omkring och säger "ingen har sagt att det ska vara lätt att leva". Tänk om folk kunde gå omkring och säga att, shit, vad livet är lätt att leva! Då kanske det skulle bli det också?  Och nu har E-S spårat ur. Ursäkta.


Nyduschad Diego, mindre glad på matte..

Imorgon åker jag iallafall tillbaks till Umeå. Lika bra att ta tag i det nu och möta verkligheten och allvaret. Sen så saknar jag min lilla kisse också, fast han kåtjamar hela nätterna. Men det är snart över, så snart som möjligt blir det knips-knips. Tur att han är totalt omedveten om detta. Nu ska jag försöka vara lite social. Ha en bra kväll alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0