Skön kombination

Åt just en grym middag, om jag får säga det själv, och det får jag ju. Skar kycklingfilé i ganska små bitar, fräste ihop det med finhackad rödlök, vitlök och chili. I med en grönsaksbuljongtärning, örtsalt, peppar från min 4-sorters-pepparkvarn och fräste runt ett tag. Sist med inte minst, i med en förpackning krossade tomater, en stor morot upphackad i flisor och puttra i 10 minuter. Sista 5 slängde jag ner 10 finhackade calamata-oliver också, vilket gjorde hela rätten kan jag säga! Till detta serverade jag ekologiskt råris och med några parmesan-flisor på toppen. Yummie! Oturligt nog fick jag ingen bild på det, men äter jag det igen hemma (det blidde matlådor) så lovar jag att föreviga den. För övrigt så fick jag lite bilder från i lördags idag, glamourkvällen ni vet, så så fort min puckodator (nej det räcker tydligen inte med installera om eländet) fungerar igen ska jag lägga in en bild.

Nu ska jag bara softa ett tag tror jag. Tycker egentligen inte om det här, brukar ju inte ha så här mkt tid över. Förslag kanske? Men kl åtta sätter iallafall min tv-kväll igång. Men in trees och greys anatomy, härligt. Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0