Glamour och ladies night

Så var den stora dagen över. Sittning med tema glamour och till råga på allt var det visst internationella kvinnodagen så Corona hade ladies night. Inte för att det var ett dugg annorlunda. Ingen bjöd mig på drinkar den kvällen heller, hmpf. Nåja. Var kvällen lyckad? Jovars. Dagen började med att vi tjejer samlades hos K där vi blev bortskämda med diverse smaskiga saker, eller vad sägs om tomat & mozzarella-sallad, mango & räk-salsa, kycklingsallad med parmesandressing och krutonger, färska dadlar, pepparkakor och blåmögelost, nätmelon, chokladbiskvier, chokladtryffel och så vitt och rött vin. Detta trots att vi skulle iväg på sittning, vilket innebär en tre-rätters. Jaja, är det lördag och lyx så är det!

Dagen fortsatte med hårfixande, sminkande, pratande, skrattande, bråkande, skrikande, korsett-påsnörning.. ja det var livat, det kan jag lova. För min del gick det ganska smärtfritt (alltså var det inte jag som använde mig av korsett) och jag var klar i ganska god tid tills taxin skulle komma. Till sittningen kom vi och den var helt ok. Folk gnällde över maten, vilket man ju kan förvänta sig när gästerna är restaurangfolk, men jag som varit på en ordentlig drös med sittningar tyckte maten var riktigt bra. För mig är sittning = usel mat, men denna fick klart godkänt. Allt är relativt.

Efter sittningen satt vi på övervåningen och tittade på schlagern och gladdes åt att Carola inte gick vidare (muahaha) och sakta men säkert fylldes stället med folk. Jag tyckte inte jag drack så mycket under kvällen och det gjorde jag väl egentligen inte om man tänker på under hur lång tid det var, men sammanlagt blev det 5 glas vin och en öl... fast jag kan med stolthet säga att jag behöll kontrollen hela kvällen. Mitt största problem var att min klänning inte var dansvänlig. Jag älskar verkligen att dansa, men när jag stod där och rockade loss som värst så gled klänningen ner. Jag hoppas att jag hann dra upp den i tid alla gånger, svårt att hålla koll när jag var inne i dansandet..  kom iallafall hem till kl ett tror jag det var och hör och häpna, jag sov till kvart över 10 idag! Har inte varit så trött på länge. Har dock fått vila ut ordentligt idag så jag hoppas jag överlever när allvaret börjar imorron igen.

Grupparbete, max 5 sidor, vi har inte skrivit nåt än. Vad tror ni? Ta med sovsäcken till campus kanske?

Kommentarer
Postat av: sara

kolla gärna in min blogg;)

2008-03-09 @ 20:47:02
URL: http://youngwoman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0