Snart dags att storhandla


image34     image35

Har nu tittat runt lite på vad jag ska laga för mat i veckan så jag faktiskt köper vettiga saker nu när jag ska iväg och handla. Hittade två otroligt smaskiga recept på www.nlife.se, där också bilderna är tagna ifrån. Rekommenderar verkligen den sidan som både har god och hälsosam mat. Ska köpa ingredienser till tre rätter, bl.a. då kycklingkokosgrytan som bilden till höger visar och en vegetarisk maträtt med linser och cashewnötter, bilden till vänster. I övrigt ska jag som sagt köpa mjöl och annat så jag kan baka brytbrödet jag längtat så mycket efter.

Har faktiskt skrivit en lång lista på allt jag ska ha nu så det borde öka oddsen på att jag kommer hem med något av det jag tänkt handla från början. Kan avslöja att jag annars är fullkomligt hopplös på den biten. Det enda jag verkligen gruvar mig för nu är hur i hela friden jag ska orka bära hem allt. Åker ju buss emellan, men det är ju ändå några hundra meter jag får gå.. inga bodypump-pass i världen räcker för att en liten jag ska orka bära så mycket mat. Spännande uppföljning väntar.

Kommentarer
Postat av: jocke

hehehe nu blev ja frestad måste ja säga....

2008-01-26 @ 16:06:06
Postat av: E-S

Bara att ställa sig vid spisen då ;)

2008-01-26 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0