Nu börjar arbetet


När andra andas ut och tänker JA, äntligen, det är fredag! Då sitter jag där med trött och uppgiven blick och tänker jaha, bara att sätta igång då. Ingen ledighet alls för mig i helgen, måste ta igen det jag inte gjort i veckan. Läsa fem kapitel i boken och gå igenom caset som vi ska göra grupparbetet på. Därutöver har jag träningen förstås. Och så en sak som jag ser fram emot som jag ska göra imorron: storhandla! finns det nåt roligare?!
image29image30image31image32 image33

Jag ska handla en massa torkad frukt, nötter, dinkelmjöl och annat smått och gott så jag kan baka bröd som jag längtat så mycket efter! Sen ska jag förstås fylla på mitt förråd av långsamma kolhydrater med bl.a. grov bulgur, dinkelris och quinoa. Och den dyra delen, som jag gruvar mig lite för...proteinerna. Men kycklingfilé, laxfilé, quorn, sej/alaska pollock, tonfisk, makrill, skaldjur... en massa blir det. Men nu när jag inte går ut längre så har jag ju pengar över till att faktiskt äta bra och hälsosam mat. Ska för övrigt försöka köpa så mycket ekologiskt som möjligt. Och inte att förglömma, alla grönsaker! Men det blir nog en del fryst eftersom färska blir dåliga så fort och jag är ju bara en person. Fast just nu, kan jag tala om för er, så trivs jag väldigt bra med den situationen. Bara mig själv att ta hand om, underbart faktiskt.

Nu ska jag sätta igång och läsa på lite inför föreläsningen idag. Hoppas ni alla får en härlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0