Tentaplugg

image94

Det går inte bra för mig. Så här ser det för det mesta ut när jag försöker plugga till tentor. Jag har ingen som helst ro i kroppen eller någon som helst förmåga att koncentrera mig.  Det kan gå bra i fem minuter och sen försvinner tankarna nån helt annanstans. Och då har jag ändå absolut ingenting som stör i närheten. Jag vet inte vad jag ska göra åt det här, för jag kan inte klara alla mina tentor på omtentan jämt, det är dessutom typiskt dåligt för självförtroendet. Det måste ju finnas nån annan därute som har samma problem som jag. Hur gör de? Är du en sån så får du gärna berätta hur du gör, jag tar emot all hjälp jag kan få.

Imorron har vi föreläsning på eftermiddan så det blir ett försök till tentaplugg på förmiddan, sen lunch hos en klasskompis och så iväg till skolan. Bodypumpen blir kl 17 imorron då, vilket jag inte gillar, men jag kan inte hoppa över sista timmen på föreläsningen varje gång det blir så. Skolan borde ju komma först och speciellt nu när det är tentatider. Dessutom finns det en person i klassen som jag vill träffa imorron.

Söndag är snart förbi, likaså denna deprimerande period jag haft de senaste veckorna. Erase, säger jag. Imorron börjar mitt nya, glädjefyllda liv. Nya tag, ny inställning, ny E-S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0