Solig söndag

image93

Vilket härligt väder idag! Solen värmer riktigt skönt genom fönstret och min katt Diego ligger mitt i solfläcken på mattan och myser. Själv har jag varit vaken sen kvart över 6, senare än vanligt alltså. Helt träningsfri dag idag. Men magen är inte helt bra än så jag tar det lugnt med maten. Vet inte riktigt varför jag fick så tokont igår. Har iallafall följt mamma till tågstation inne i stan och promenerade hem i solskenet. Stötte på en alkis inne i stan. Det finns ju verkligen en hel mängd olika typer av alkisar och denna var ganska harmlös. Hade jag inte sett hans tomma blick och hört att han sluddrade så hade han kunnat vara vem som helst, en helt vanlig svensson. Fast nu var han inte det. Han frågade efter en öppen butik (klockan var 20 i 9) och sen skulle han berätta några saker också. Jag lyssnade tålmodigt ett tag, för som sagt, han var ganska harmlös.

Han skulle tydligen ha besökt sin mamma i helgen, men supit till och åkt till Umeå istället. Så han mådde dåligt över det, stackaren. Jag tröstade honom med att det kommer ju fler tillfällen. Då log han lite och sa att det var bra att vara positiv. Vi pratade på i kanske 5 minuter innan jag kände att det nog var dags att gå vidare. När jag kom hem trodde jag att jag skulle få gotta mig i artiklar om en bitter Carola, men hon verkar ha lärt sig att det inte är så bra att visa sina riktiga känslor för pressen. För såklart att hon blev besviken, även om det inte syns i tidningarna. Men nu ska jag försöka hitta finallåten Just a minute, den var ju riktigt bra. Och Björn "älsklingen" Gustavsson var lysande som vanligt. Var har han varit i hela våra liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0