Middagen

image113


Ja, tanken var ju att jag skulle ta kort på rätten, men fast jag hade bestämt mig för att göra det så glömde jag det i slutändan ändå, suck. Lägger in en bild från originalreceptet istället, som heter fiskcurry. Jag ändrade dock litegrann. Redde inte såsen med mjöl, vilket faktiskt inte behövs om man låter röran puttra på lite längre utan fisken så den dunstar litegrann. Sen ville jag ha det lite kryddigare så jag la till röd curry-pasta också. Broccolin tillsatte jag i grytan de sista minutrarna, istället för att koka dem försig. Ingen kanel eller lagerblad heller. Kanelen struntade jag i pga ett tidigare misslyckande med den kryddan i matlagning (den vegetariska linsrätten) och lagerbladet glömde jag helt enkelt :)

Ok, så receptet blev lite annorlunda. Men det var helt ok och kommer säkerligen lagas igen. Vad ska ni äta/har ni ätit till middag idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0