Men vafalls?!

image74

Snacka om besviken. Där satt man i soffan i tron om att Christer Sjögrens pajasnummer skulle ses som just ett pajasnummer och inte lämna något större avtryck. Tyvärr tror jag på min egen teori om att de flesta gjorde som jag och min kompis igår, satt och snackade mycket men struntade i att rösta eftersom det var den första delfinalen - orka engagera sig? Så givetvis. De yngre röstar alltid, grattis Amy Diamond, och de äldre förstås, vem väljer de från kvällen? Christer var nog den enda som riktigt lockade och som dessutom var ett välkänt ansikte.

Nåja. Det enda som är viktigt att komma ihåg nu är: rösta inte iväg Christer Sjögren till Eurovision, då kommer jag aldrig erkänna för någon att jag är svensk igen. Synd att Micheiloff (osäker stavning) inte tog sig vidare, den låten var iallafall ok även om den påminde om 78 andra.

image75SIcken tur att det fanns annat som var bra med melodifestivalen. Hade de kunnat göra ett bättre drag än att ta med underbare Björn Gustavsson i den här cirkusen? Nej, det var ju det jag sa. Hans dans till "What is love" var ju klockren, likaså dikten. Bara så ni vet så ska jag gifta mig med honom, han är paxad. Vaddå 4 år yngre? Det är ju ingenting. Dessutom lever kvinnor längre så vi kanske bli jämngamla och hur bra vore inte det?

Helgen blev väl kanske inte riktigt vad jag tänkt mig av lite olika skäl, men jag hoppas att den kommande veckan ska gå att genomlida ändå. Grupparbetet fortsätter imorron och jag ser fram emot den dag (senast torsdag) det är över. Sen är det dags för tentaplugg men det känns som en barnlek i jämförelse. Nepp, nu funderar jag på om jag ska göra nåt storkok inför veckan, det hade varit en bra grej. Ja så får det bli. Linssoppa står på menyn tror jag bestämt. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Elli

Christer Sjögren var verkligen en katastrof! Pinsamt värre!

2008-02-10 @ 19:01:51
URL: http://snigel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0