Hurra hurra hurra!

image72

Jag är helt yr av glädje och chock. Kan inte tro det, men det är sant. Imorse var det dags för veckans vägning, en vecka och en dag sen sist. Var verkligen skitnervös, då jag ökat lite på maten och dessutom dragit ner lite på träningen. Vad visade då vågen? *trumvirvel*  Den visade - 1,2 kg! På drygt en vecka! Jag hade inte kunnat vara mer nöjd. Nu har jag ett BMI på 20.5 och målet är att hamna nånstans mellan 19 och 20. Och folk påstår att det är svårt att gå ner i vikt. Det enda som behövs är motivation, sen är det bara att köra på. Det som är skönast med det här resultatet är att jag vet att jag ätit helt normalt hela veckan, och dessutom en semla i lördags. Man måste inte banta för att gå ner i vikt, nu har jag bevis på det! Så gör inte det.

Glad i hågen gick jag ut på min vanliga promenad. Vad saker och ting blir så mycket lättare när man har nåt att vara glad åt. Idag ska jag sitta med gruppen och jobba på förmiddan, och eftermiddan ägnas åt föreläsning och bodypump. Till lunch blir det matlådan med den vegetariska lins-rätten och till middag ska jag äta sötpotatis & purjolöksoppa med pumpafrön, chili och röda linser som är riktigt riktigt god, hade helt glömt bort den. Ha en bra dag för det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0