Dagens middag

image71

Dagens middag blev den vegetariska rätt jag pratat om att jag skulle laga tidigare (Röda linser i kanelkokos med grönsaker, russin & vildris) , men det har inte blivit av förrän nu. Jag valde att ha svart råris till istället, och en grönsallad med gurka och lite balsamvinäger. Rätten hade alla förutsättningar att bli god, men tyvärr hade originalreceptet för mycket kanel så det var den enda smak jag kände, vilket inte var alltför spännande.. så nästa gång gör jag definitivt med mindre kanel, om ens någon. Dessutom var det rätt söligt att göra den så det dröjer i vilket fall till nästa gång jag gör den. Men ytterligare en matlåda in i frysen iallafall, alltid något.

Nu är jag verkligen trött och skulle inget hellre än lägga mig ner och blunda och bara..ja..slöa. Men. Nästa uppgift i företagsekonomin har satt igång, så jag har några kapitel i boken som ska läsas. Det är dryg läsning och det är på engelska och det blir jobbigt när kropp och hjärna är trötta. Men jag får väl göra mitt bästa. Hoppas ni gör nåt roligare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0