Alla hjärtans dag?

image85
Vad tycker ni om den här dagen? För min del har det åtminstone tidigare helt och hållet berott på om jag varit singel eller i ett förhållande. Har jag haft pojkvän så har det varit ett måste att göra nåt mysigt och romantiskt på denna dag. Sen i vilken grad berodde helt på hur pass romantisk pojkvännen i fråga var i övrigt.. sen då jag varit singel så har jag hatat den här dagen, gnällt över dess kommersialism, det är bara töntar som firar den här dagen osv. Andra singlar kanske nickar instämmande här..

Numera känner jag verkligen att om jag hade haft pojkvän nu så hade jag bara firat den här dagen, om det var så att vi firade vårat förhållande i övrigt, alltså att vi gjorde saker för varandra. Man ska inte behöva känna sig tvingad på nåt sätt att göra nånting för någon annan, det är aldrig bra. Men visst kan man fira, om man verkligen vill det. Däremot skulle det aldrig falla mig in att köpa nåt av all massproducerad skit som finns ute i butikerna nu, det är ju verkligen så onödigt och idiotiskt som det bara kan bli. Fast visst blir man lockad? Jag som inte ens har nån nu tänker att jo, en sån där chokladkaka med rosa hjärtan på paketet, det måste jag ha! Som tur är kommer alltid den förnuftiga tanken efteråt: men är du dum, varför då?! Så jag har förståelse även där. Men om jag fick välja så skulle jag bjuda min pojkvän på en tre-rätters och mysa till någon film efter det. Hur skulle/hur ska ni göra?



Kommentarer
Postat av: Anna L

Jo:) du kan adda mig:) [email protected]

2008-02-14 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0