Underligt

Här sitter jag vaken tidigt på lördag morgon, trots sen kväll igår. Det är väl dygnsrytmen. Vaknade för en halvtimme sen och har hunnit skumma igenom DN. Gårkvällen var både rolig och väldigt tröttsam. Trevlig personal att jobba med, men fulla människor tröttnar man på ganska fort. Det jag mest av allt gjorde under kvällen var att plocka glas och flaskor, det fanns mycket av dem. Ju längre kvällen led och ju fullare folket blev så blev det både spya och trasiga flaskor och glas att ta reda på. Jag slapp spyan som tur var. Jag kan förresten meddela att jag hatar singstar numera och nog för att jag avskydde den innan, men nu kommer jag bli aggressiv bara jag hör en endaste ton av "det gör ont" med Lena PH. Ugh.

Jag fick också tillfälle att bli rejält generad under kvällen. En av de fullare killarna lämnade sitt nummer till D som då stod i den preliminära baren. Han gav mig det och pekade sen ut killen i fråga som förklarade att det bara var att ringa om jag var intresserad. Högröd i ansiktet smet jag in på kontoret, D följde efter och hade väldigt roligt åt mig. Pinsamt värre. Men jag misstänker att de flesta som jobbar med fulla människor råkar ut för det då och då. Det räcker nog att man är tjej. Jag pratade lite med killen senare, ofrivilligt, då han hängde över baren och envisades med att prata om hur ovanligt mitt namn var. Nu var han inte alls min typ och hur ytligt den än kan låta, inte särskilt attraktiv. Så nej, jag kommer inte att ringa. Och nu fick jag inte ens någon slags trofé då jag glömde lappen med numret i förklädet. Oh well. Då var det ju verkligen inte meningen.

Anledningen till hatet till singstar beror på att det höll kvar ca 10 pers minst en timme längre. Jag och D satt mest och väntade på att folk skulle åka hem.. kom väl hem halv två skulle jag tro. Nåja, pengar får jag för det iallafall och det var inte helt tråkigt under kvällen. Idag vet jag inte vad det blir, men jag ska börja med frukost om ett tag, sen får jag se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0