Stressig morgon

Jag hann faktiskt inte blogga imorse, trots att jag gick upp kl 6. Men all tid gick åt till att plugga till tentan in i det sista. Jag måste tyvärr meddela att tentan förmodligen gick helt åt skogen. Jag kunde faktiskt en del efter allt plugg, men verkligen helt fel frågor kom på tentan, såna saker som jag läst i förbifarten och inte riktigt uppmärksammat som viktigt. Jag hade verkligen inte råd att missa den här tentan, så nu vet jag inte hur det blir till våren. Kanske börja jobba? Jag är nere på botten nu, jag orkar inte med nederlag efter nederlag. Frivilliga får gärna hitta på något sätt att muntra upp mig.

För att inte deppa ner mig totalt när jag kom hem så satte jag igång med att försöka flytta bäddsoffan som faktiskt är min egentliga säng (det borde kanske vara tvärtom) och det är ingen smidig pryl. Det första jag konstaterade efter att ha släpat den fram till rumsöppningen var att den inte på något sätt skulle gå att få in i "upprätt" form. Så jag vek ner den, lyfte upp den så den stod på kant och släpade sen in den i rummet. Det gick helt ok, bortsett från en klämd armbåge och ett avgrundsvrål till följd.

Nu har jag lunchat och sitter här och njuter av The killers och låten Losing touch. Fantastiskt bra. Det är ju tur för mig att jag är en dagdrömmare av rang och kan drömma mig bort till ett liv som faktiskt inte är en katastrof.


Frukost och stressat kemiplugg.

Soffan jag kånkade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0