Så var den här

Helgen ja. Natten har varit lite jobbig, då jag vaknade både vid två och vid fyra. Jag minns att jag drömde nåt som fick mig att tro att jag skulle vakna, samma dröm båda gångerna. Nu minns jag förstås inte vad det var, men det kvittar egentligen. Jag får alltid den känslan när jag vaknar att nu är det dags att stiga upp, nu är det morgon. Blir alltid lika besviken när så inte är fallet. Det låter konstigt, jag vet, de flesta blir överlyckliga när de får sova längre. Jag är väl bara inte så förtjust i att sova. Nåt man måste göra för att orka vara vaken.

Tro mig, jag hade förmodligen blivit förskräckt om jag hade vetat när jag var 16 att jag skulle säga så nu. Då kunde jag sova till fyra på eftermiddan ibland. Men som jag brukar säga, även om jag nu ändrat mig även angående det.. sova kan man göra när man blir pensionär. Det har jag dock insett är rätt dumt. När man äntligen slipper jobba, ska man sova bort den fritid man helt plötsligt fått? Don't think so. Jag ska leva loppan. Eftersom jag broderar och sånt nu så är den sortens pensionärsgöra klart när jag väl är pensionär så då måste jag ju göra det jag inte gör nu. Hoppa fallskärm kanske?

Jag tror förresten att jag måste byta snutteälskling till Marcus Fagervall istället för Björn Gustavsson. Där har vi en riktig karl. Han är mörkhårig och reslig, helt i min smak. Problemet är att han är upptagen.. fast det förstås, om vi bara träffas så skulle han förstå att jag är kvinnan i hans liv. Han var för övrigt med på the voice idag, sjöng en låt och vann en smått äcklig ost-tävling. My man.

Ikväll blir det alltså dans för hela slanten. Jag hoppas det är med dans som med cykling. Har man en gång lärt sig så sitter det. För nu var det ett tag sen. Jag kan ju inte ens skylla på fylla om jag trampar nån på tårna då det blir nyktert ikväll. Fast de behöver förstås inte veta det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0