Nja

Årets julkalender verkar inte vara särskilt bra, kan jag bara konstatera efter första avsnittet. Tråkiga färger, kantigt och alldeles för överdrivet. Inte den där myskänslan som fanns över förra årets julkalender. Men favorit-julkalendern genom tiderna är, utan konkurrens, Jul i Kapernum. Ni vet den med dockor. Synd att den inte finns att köpa på dvd, då hade jag spelat den varje år istället, kanske hade julkänslan infunnit sig då. Har ni någon favorit?

Idag är det kemi-föreläsning igen. Har verkligen ingen lust, men det har jag ju aldrig. Nu börjar vi dock komma in på sånt som handlar om mat, då dagens föreläsning handlar om kolhydrater. Alltid något. Dagens frukost kan hända ser ut som gårdagens, men idag blandade jag i en mosad banan i slutet av grötkoket tillsammans med russin och serverade med hallon, mandlar och sojamjölk. Banan i gröten var en riktig höjdare faktiskt! Men se till att den är mogen, tror den behöver vara lite söt för att det ska funka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0