Irriterad

Det är jag för det mesta efter träningen då kroppen skriker efter näring. Jag vill bara äta min middag ifred framför tvn som jag alltid gör. Idag fick jag inte vara ifred och då når irritationen en ny nivå. Det är förmodligen hur löjligt som helst, men det är sån jag är och det är därför som jag borde bo ensam och inte i ett kollektiv. Men nu är läget som det är och nu sitter jag här en halvtimme efter avslutad middag och är fortfarande irriterad över att den blev förstörd. Det är väl nåt som hänger kvar sen sjukdomen. Mina måltider är oerhört viktiga för mig fortfarande. Och överkänsligheten vid energibrist verkar heller inte bli bättre. Man skulle kunna säga att jag med mat i magen är dr jekyll och mr hyde när jag är hungrig. I sommar flyttar jag mest troligt till ett eget boende iallafall, då behöver ingen stå ut med mina egenheter.

Träningen idag gick ganska bra, men jag känner mig fortfarande trött i musklerna, vilket gjorde mig lite besviken. Jag hade ju faktiskt hela tre dagars vila från träning, de borde ha repat sig nu. Benen är värst. Det var verkligen på håret att jag klarade av första benövningen. Tur jag är envis, även om det är på både gott och ont.

Förresten får jag eget rum fr o m 17 december - äntligen! Har känt mig lite som Harry Potter den senaste tiden. Började i vardagsrummet, bytte upp mig till N:s rum medan hon är borta..och nu får jag äntligen eget rum. Men jag har ju aldrig bott i en skrubb under en trappa iallafall, det får jag vara glad för.

Kommentarer
Postat av: A

Skulle säga att vi nog är i nästan exakt samma sits. Jag känner likadant, men att bli helt frisk borde inte vara en omöjlighet. Jag går bara och pratar med en kurator på studenthälsan just nu men ska eventuellt besöka en klinik för att se vad för slags hjälp de har att erbjuda mig i min situation. Går du på någon behandling nu?

2008-12-08 @ 19:48:40
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: A

Måste bara fråga om du också bor i studentkorrior? Du skrev kollektiv och jag vet inte om det är samma sak. Du pluggar i Umeå nu alltså, vad läser du? Jag började på högskolan i Kalmar i september och läser en ekonomutbildning. Än så länge har jag klarat av att hänga med men det är mycket att tänka på som tar onödig energi. Jag önskar så att jag kunde bli helt frisk men det krävs mycket från min del också. Vad krångligt det låter med att få kontakt med stället där du söker hjälp. Det finns inget annat sätt då? Jag vet att det är lätt att ge upp och inte känna att man orkar.

2008-12-08 @ 20:04:45
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Gött med eget rum, det kan ju inte vara någon höjdare att bo i ett vardagsrum. Då hade jag nog hellre tagit skrubben under trappan! :)

2008-12-08 @ 20:40:04
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: A

Ja, det är inte helt lätt att samsas alltid. Det gäller att träffa rätt personer men hur ofta händer det liksom? Det är okej att bo i korridor, i alla fall i min. Men jag letar efter en egen lägenhet, får se hur lång tid det tar innan jag får napp. Intressant utbildning men nu kanske det är mindre passande för dig med tanke på din situation. Hur långt har du kvar? Jag har bara gått på min utbildning i lite mer än 3 månader men trivs bra än så länge. Har tänkt ge det en chans åtminstone.

2008-12-08 @ 21:24:13
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0