Det närmar sig

Ja, nu var det dan före dan, före dan, före dan, före dan, före dopparedan? Jag vet inte om jag fick med rätt antal dagar nu. Men kort och gott: 5 dagar kvar till julafton. Julkänsla: nja.. 3 av 10 möjliga tomteluvor. Ser fram emot mest: glöggen vid den sprakande kaminen. Önskar mig: en lugn och smärtfri jul. Less på: Lage i julkalendern, ingen är så korkad!

Idag är jag trött. Lite sömn har det blivit de senaste nätterna. Men inatt sov jag riktigt gott i mitt alldeles egna rum, som jag har längtat. Skönt faktiskt att ha lägenheten för sig själv lite, nu kan jag gå omkring naken precis hur mycket jag vill. Konstigt nog vill jag inte göra det nu heller, men det känns ju fint att jag kan om jag känner för det.

För övrigt måste jag få avhandla ämnet reklam lite. Man får ju stå ut med en och annan, åtminstone om man väljer att titta på trean eller femman som jag ofta gör. Jag måste bara säga att systembolaget faktiskt har lite humor ibland. Ni vet de reklamerna där tonåringar har såna fantastiska argument för att föräldrarna ska köpa ut åt dem? Nu har de med en brat på den reklamen som säger: "Jamen, det är ju en brat-fest. Vi ska inte dricka champagnen, vi ska spruta den på varandra!" Riktigt skön. Men jag måste säga att om jag hade en unge som tjatade på mig om att köpa ut på det där viset.. nej, jag kommer inte ha såna ungar helt enkelt, de ska inte ens komma på tanken att fråga. Nån måtta får det vara.

Sen finns det ju alltid reklamer man hatar också. Den med hårfärg och Pernilla wahlgren.. seriöst, jag kan se alla reklamer hur dåliga de än är - men inte den. Tyvärr har vi ingen fjärrkontroll till tvn så jag kan inte zappa, så jag brukar bara titta på nåt annat. Hon är så överdriven och irriterande, jag klarar bara inte av det.
Andra dryga reklamer är t.ex. tele 2:s nya reklam med fåret. Det där med cheap och sheep känns lite...gammalt. Nåja.. nogsnackat om reklam.

Idag ska jag på nån form av träning, bodycombat om de kör det idag. Igår gick det verkligen dåligt på pumpen, jag orkade mindre än jag brukar och jag hoppas det berodde på dålig mat den dagen, för jag vill inte förlora muskelstyrka. Annars ska jag bara mysa idag. Plocka och fixa i mitt rum, läsa bok, brodera..  har glömt hur underbart det är att inte ha några saker jag måste göra. Inget plugg, inga föreläsningar. Underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0