Dagens middag, 19/12 -08

Idag när jag nu hade lite mer tid så passade jag på att laga till kalkonfilén jag hade i frysen. Delade den nästan helt, och delade sen de delade bitarna ännu en gång innan jag penslade med en blandning av avokadoolja, dadelbalsamvinäger, rosmarin och sambal oelek, rullade ihop filén och fäste med tandpetare. Penslade även utsidan och stekte den hastigt i en stekpanna innan jag skjutsade in den i ugnen. Rostade samtidigt potatisklyftor och morot tillsammans med örtsalt, peppar, rosmarin och avokadoolja. Till detta gjorde jag en rödvinsås som inte blev helt hundra, men det var första gången jag gjorde en och jag gjorde inte exakt efter receptet..och då går det som det går. Den smakade inte dåligt, men det var nåt som inte stämde riktigt. Som tur var funkade det bra tillsammans med maten ändå. Och gott var det!


Kommentarer
Postat av: IzZzY

Jag tror minsann att du får komma hit och laga lite mat till mig! Man blir bra hungrig av att läsa din blogg. ;)

2008-12-19 @ 20:29:54
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: E-S

En inbjudan och jag är där ;) ja efter nyår då... men då du :)

2008-12-19 @ 23:48:00
Postat av: IzZzY

Lysande! Det kan jag ju definitivt ordna. :)

2008-12-21 @ 22:53:57
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0