Dagens lunch, 9/12 -08

Idag gjorde jag en variant på tacos, eller kanske falafel i pitabröd? Istället för bröd använde jag mig av vitkålsblad, vilket fungerade jättebra. I hade jag tomat, blandsallad, sockerärter, hemmagjord hummus, några kycklingköttbullar och några fiskköttbullar. Hade i keso också, men det är inte med på bilden. Jag älskar hummus, det är bland de godaste pålägg/dressingar som finns. Men gör den själv om ni vill prova. Jag är glad att jag smakade min egen första gången, för efter det köpte jag en färdig och det smakade riktigt äckligt med konstiga bismaker. Gör man den själv kan man variera innehållet också. Jag gjorde min på kikärter, färsk röd chili, limesaft, vitlökssalt (hade inga vitlöksklyftor hemma) och avokadoolja. Underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0