Sommarens sista

Storsjöyran är över, likaså festandet för denna sommar. Förvisso är det inte mycket kvar av sommaren, men jag tänkte jag undviker nämna det så låter det som jag är duktigare än vad jag är (vad bra jag lyckades med det..). Kan ju berätta lite om helgen som jag nu tjatat om så länge. Fredagen var bra med både värme och solsken. Jag och L gick på stan en sväng, mötte upp med J och sen satte vi oss på en restaurangs uteservering och beställde öl. Fick i o m det veta att mitt visa-kort gått ut och jag hade plötsligt inte ett öre. Som tur var kunde L låna ut pengar till mig tills vidare... det var iallafall en överraskning jag hade kunnat leva utan. Jag får hoppas att kortet ligger och väntar på mig i Umeå.

Efter god kinamat och tillfixande hemma hos L så drog vi tre till en park i stan där ett större gäng redan installerat sig. Efter ett tag började det spelas boll och jag har svårt att sitta still när jag väl kommit igång så jag spelade mest hela kvällen.. kan avslöja att det gjorde ont att gå dagen efter. Hur som helst, vid tio drog L och J för att se winnerbäck medan jag och grabbarna som var med for på mellanfest. Efter det var det öltältet Sjöbris på stråket som gällde hela kvällen, bortsett från då vi såg Säkert! som var mycket bättre än jag hade trott. Vid två kom vi överens om att vi skippar efterfest och gick hem.

Lördag. Bakis. Ont i vader, vrister, smalben...och i sidan upptäckte jag senare när jag lutade mig mot en hård kant. Var riktigt trött också och satt mest tyst och var borta i min egna värld. Till slut tyckte grabbarna att jag skulle dricka öl så jag kom igång igen och de lyckades övertala mig till slut. Som att det inte räckte så gick vi på stråket sen och där blev jag bjuden på 2 öl till...som tur var lyckades jag smyga 1/4 av min flaska i T:s glas..inte för att det gjorde nån större skillnad. Lyssnade på ett grymt band i öltältet, han som spelade fiol var löjligt duktig, han skulle kunna göra större saker än det där. Men det hade han nog gjort om han hade velat det. Gissar att han har grymt kul precis där han är. Nåja. Sen blev det hem och äta (laxfilé och färskpotatis), lite vin, mera öl och så förfest mitt i stan. Vi gick sen vid 22 kanske? Sjöbris igen, där blev det slagsmål efter ett tag. Tre väldigt modiga killar som gav sig på en ensam stackare. Jag ville gå emellan, men insåg trots alkoholpåverkan att jag skulle bli mosad som ett litet kryp så jag backade till slut undan, ungefär då vakterna kom och avbröt. Sen gick vi, dels för att vi tappat lusten att glädjefyllt skutta omkring, dels för att det var blodklegg på golvet och dels för att presidenttalet snart skulle sätta igång.



Han ser drogad ut på bilden, men det är från i lördags iallafall. Det började med att de visade en film på den stora skärmen bredvid scenen, där han funderade över vad han skulle göra till årets yra. Sen började det låta som då man skakar bjällror, alltså julstämning... i samma stund som L utropade: han kommer som jultomten! så började det snöa. Låtsassnö förstås, men effektfullt. Kort därefter dök Evert mycket riktigt upp i tomtekläder. Talet innehöll en hel del politiksnack och var väldigt vänstervridet (inte mig emot) och avslutades med abbas "happy new year" och fyrverkerier. För er som inte känner till det så börjar för jämtarna det nya året i o m storsjöyran. Det var kvällens höjdpunkt. Sen såg vi lite Håkan Hellström och lite Adam Tensta, båda var faktiskt rätt bra. Mer sjöbris blev det, sen hem i spöregnet.. kallt och ruggigt hela dagen, och det drog ner stämningen tyvärr.. men jag hade en jättebra helg i det stora hela och det var jättekul att få träffa L lite mer, det händer inte direkt ofta.

Tillbaks till vardagen idag med 5 km löpning på förmiddagen, har nyss ätit lunch och sett sista avsnittet av House - igen, och bölat som en gnu - igen. För övrigt träffade jag en kille på yran som var så sjukt lik Wilson, en 12-13 år yngre kopia. När jag sa det till honom så kom det inte som en chock direkt då han fått höra det många gånger förut. Han verkade dock nöjd över detta då hans kommentar var "det är ju en snygg jävel också!".
Åkte på extrajobb ikväll också, men det är lika bra.. då har jag nåt att sysselsätta mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0