Psykiskt illamående ger fysiskt illamående


Så jag är bara allmänt illamående kan man säga. Omtenta imorgon. Hela min framtid hänger på den och det är inte ens en överdrift. Klarar jag den inte så står jag utan studielån från csn, och dessutom krav på återbetalning på det jag lånat tidigare från csn. Första räkningen på närmare 1500 kr ska vara betald sista september. Lägg till lite personliga problem så har ni ett härligt illamående som håller i sig från morgon till kväll och som givetvis är frekvent återkommande i mina mardrömmar.
Worst case scenario är att jag måste hoppa av utbildningen och flytta hem till Jämtland. Det var inte alls den framtidsvision jag hade. Till en början var det förvisso att mitt jobb skulle bestå av att ligga och glassa på en strand i något varmt land och få äckligt mycket betalt, men min andra framtidsvison är jag på god väg mot nu och helt plötsligt krossas den i tusen bitar för att jag är totalt värdelös på företagsekonomi. Inte helt otippat egentligen, men trodde verkligen inte att det var där det hela skulle raseras. Sen kan man också ifrågasätta varför jag väljer att uppdatera min blogg just idag, då det är som mest stressigt med plugget. Ingenting är som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0