Dagens känga



Jag har flera saker på en och samma känga. Mina offer idag är alla postorder-företag. Ellos, H&M, Haléns etc. Förut var det ok, på den gamla goda tiden. Då kom det en katalog för vår/sommar och en för höst/vinter. Tydligen ger det för lite uppmärksamhet och reklam till dessa företag då de numera skickar ut en specifik katalog för varje enskild årstid. Och inte bara i en version. Först kommer originalet. Sen kommer den med nytillkomna varor tillagda. Efter det kommer katalogen med reafynd. För att inte tala om de tunnare extrakatalogerna med specialerbjudanden. Tyvärr är det ju så att om ett företag börjar med eländet så måste alla andra följa efter. Ja det var anledning nummer 1 till att de får min känga idag.

Anledning nummer 2. Jag kollar faktiskt i de här katalogerna då jag är barnsligt förtjust i det, nåt som hållit i sig sen jag var liten och klippte ur både kläder och möbler för att sedan klistra ihop mitt drömhem på ett vitt A4-papper. Jag hittade idag flera plagg jag verkligen kunde tänka mig beställa. Gick glad i hågen till datorn, sökte upp hemsidan för att möjligen beställa mina fynd. Tror ni nånting fanns kvar av det jag ville ha? Egentligen är det en dum fråga då den har ett så självklart svar. Det som de visar i katalogen har ju funnits ute på nätet sen tidigare, och även om det handlar om några dagar så har folk hunnit göra slut på allt som är värt att beställa. Detta resulterar bara i en arg och bitter E-S. Så här har ni, dumma postorder-företag. Dagens känga är tilldelad er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0