Vila

Har blivit mycket av det idag. Inte bara för min del, utan även för katterna i detta kollektiv. Den här synen möttes jag av då jag kom in i mitt rum efter lunchen. Ni får ha överseende med min stökiga säng.

image189


Det är inte ovanligt att alla katter ligger och sover samtidigt, men det har aldrig hänt förut att alla tre legat i min säng och sovit samtidigt. Diego brukar för det mesta ligga i ett helt annat rum, de kommer ju inte så bra överens. Men inte idag. Värt att dokumenteras tyckte jag. I övrigt är det en otroligt skön dag, satt ute på balkongen och solade i förmiddags och nu har jag bränt mig ganska ordentligt. Vårsolen tar mer än man tror!

Nu har jag handlat upp nästan alla mina pengar, har väl ca 20 kr kvar. Det blev iallafall yoghurt och Jona Gold-äpplen. Frukostmat och frukt, det är viktigast för mig. Hur prioriterar ni när ekonomin är i botten? Jag har faktiskt inte ens köpt tuggummi och det är numera mitt enda substitut för avsaknaden av snus, så det är tufft. Fyra dagar till utan tuggummi dessutom. Finns det något substitut för tuggummi som råkar vara gratis? Berätta gärna för mig isåfall. Och jag tänker inte tugga på kåda. När jag var lite lurade någon i mig att det var som att tugga tuggummi och jag hittade faktiskt inte en enda likhet. Det smakade äckligt och det tog mig bra länge att få ur eländet ur tänderna. Så förslag som inte innefattar kåda mottages iallafall tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Johan

Vilken idyll! Det är knappt så att man känner igen sitt hem :)

2008-04-20 @ 16:52:48
Postat av: Martin

Toapapper under läppen funkar någorlunda.. eller bröd..

2008-04-21 @ 14:17:19
Postat av: origo

tycker det är lite eller rättare sagt, otroligt äckligt att ha katter sovande i sängen. dom har så mycket kvalster och insekter i pälsen att man inte tror det är sant. seriöst altså, katter och människor ska inte sova i samma säng.

2008-04-21 @ 14:33:59
Postat av: E-S

Martin: Helst undviker jag att ha något alls under läppen nu när jag lyckats sluta med onico, men tack ändå för tipsen!

Origo: jag skulle tippa att om katterna har kvalster i pälsen så behöver de nog inte sova i sängen för att de ska hamna där till slut ändå.. dessutom, skulle jag förbjuda min katt att vara i sängen skulle jag knappt se skymten av honom. Men nu tycker jag heller inte att det är äckligt att ha honom i sängen, det var ju din åsikt och inte min.

2008-04-21 @ 15:25:43
Postat av: empa

de e så mysigt me katter i sängen som gärna spinner, mys mys

2008-04-21 @ 16:30:36
Postat av: origo

får en stark känsla av att ingen av er (empa) har en kille. men mys ni på er katter. gissar att det kan vara svårt att välja när man inte har något val. men det viktiga är att man trivs

2008-04-21 @ 21:45:50
Postat av: E-S

Vad ger det dig att gå in på någons blogg och vara otrevlig? Ganska onödigt tycker jag. Smaken är som baken, jag gillar katter, det gör inte du. Punkt.

2008-04-22 @ 06:48:39
Postat av: empa

Origo
jag har kille o ingen katt, har dock haft katt. Tycker de e mysiga, som E-S säger smaken e som baken. Många av mina killkompisar har flera katter i sina hem och flickvänner och det går jätte bra. Synd om dig att du inte gillar djur. Tycker jag inte borde försvara mig men. När du påstår att katter har mycket kvalster, har du kollat din säng ngn gång? Du kanske har en gris hemma de e ju sjukt renliga av sig. Men personligen skulle jag tycka de passa bättre på mackan.

2008-04-22 @ 20:13:51
Postat av: origo

tycker synd att ha djur i fångenskap för att trösta sig själv och bota sin ensamhet, djur vill vara fria och leva sitt eget liv, en del människor gör sina djur mänskliga, det är inte snällt att dressera bort deras naturliga beteende, eller? då borde man tillåta mobbing, det är ju ett sätt att gallra bort svaga och fula. hur i hela världen kan ni äta kött??

2008-04-23 @ 18:03:15
Postat av: E-S

Ok, lugna ner dig lite. Först och främst, visst finns det extremfall som går in för hårt i dressyren av sitt husdjur, men det är en väldigt liten grupp. I mitt fall är det nästan skrattretande hur otroligt lite min katt bryr sig om vad jag säger, han gör precis vad han vill även om han inte får, men det är väl en del av charmen med en katt. Sen är din jämförelse mellan dressyr och mobbing lite underlig. Hur menar du att det går att jämföra att ha ett husdjur och att mobbas? Dra inte alla över en kam är du snäll, alla djurägare är inte hysteriska. Eller som du verkar tro, att alla människor med husdjur är onda sadister? Och ursäkta, men vad har köttätande med detta att göra? Du svamlar på bra mycket.. se åtminstone till att du har en grund för dina påhopp.
För det har du inte nu.

2008-04-23 @ 19:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0