Vi snackade inte S.K.I.T.

image166

men en hel del strunt. Jag och tre andra tjejer som läser Fek A skulle träffas och plugga skulder, kostnader, inkomster och tillgångar. Men det blev två timmar med en massa prat om gamla barnprogram, youtubande av gamla barnprogram och en hel del nilecity också. Jag skrattade så jag nästan grät ett par gånger, vilket nog var nyttigare för mig än att plugga företagsekonomi, även om det antagligen inte skadat om vi kommit igång med det också. Fast utan kursbok blev ganska svårt för mig ändå. Jag ska köpa, men det tar emot nåt enormt, den är dyr. Vet inte vad jag väntar på riktigt, för den lär väl inte trilla ner i knät på mig helt utan vidare. Denna månad som skulle bli en mindre fattig månad ser ut att bli en av de värsta, med både kastrering av min katt och kursböcker på närmare 1000 kr. Ångest. Jag hatar att ha lite pengar. Men vem gör inte det.

Middagen idag blev således av den billigare sorten. Jag stekte gul lök, vitlök och fänkål, hällde på krossade tomater, en burk tonfisk, en hel hög med kidneybönor och kryddade med bland annat sambal oelek och basilika. Det blev ok mat som mättade bra. Ingen mega-gastronomisk upplevelse, men som sagt... jag tager vad jag haver just nu. Jag har en ovana att lyxa när det kommer till maten, men nu kan jag inte.. surt är vad det är. Argh.

Idag körde jag ju spinning och naiv som jag är trodde jag att ett kortare pass skulle vara mindre jobbigt. Ack så jag bedrog mig. Vi hade en krut-kärring som instruktör som slog alla andra jag haft med hästlängder. Under ett tillfälle höll jag på att börja grina för att det var så jobbigt. Jag ville ge upp flera gånger, men som tur är så är jag på tok för envis för det. Hade många diskussioner med mig själv under passet kan jag tala om. Ungefär "nej nej nej, jag orkar inte mer!" - "sluta gnäll, klart du orkar, kämpa!" Kanske lite knasigt, men det funkar iallafall. Sen så hjälpte det lite att en snygg kille cyklade på min vänstra sida.

Idag fyller Johan, som jag bor med, år. Grattis igen Johan! I en dryg månad till är det bara ett år mellan oss nu, sen blir jag skruttgumma. Men det ska jag ignorera så gott det går. Tror det är födelsedagsfika just nu, men jag gömmer mig för jag vågar inte vara i närheten av födelsedagstårtan :P Näe, det blir ett äpple för mig ikväll som vanligt och förhoppningsvis ännu ett avsnitt av men in trees.. ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0