Tänder ljus för dig mormor

image165

Min mormor gick bort igår, 13:15. Hon var 82 år gammal så hon fick ett ganska långt liv. Jag och mormor har inte dragit jämnt, kanske mest av den anledning att hon inte gillade livliga barn. Jag var jättelivlig och alltså fick jag inga pluspoäng hos mormor. Men de sista åren när hon hade blivit gammal och skröplig så var hon mer ödmjuk och ville gärna vara vän med mig, och det är aldrig försent att glömma och förlåta. Visste att mormor inte skulle leva så länge till och visste inte hur jag skulle reagera när det hände då vi inte stått varandra så nära...men jag blev verkligen jätteledsen. Åkte till Skellefteå igår kväll för att vara med min mamma och min moster, det var skönt att få träffa dem.

Tillbaks i Umeå iallafall, ledig imorgon vilket är skönt. Det blir träning förmiddag vilket är en lyx jag annars bara kan unna mig på lördagarna.. så inte alls dumt. För övrigt kan jag berätta att jag inte bloggat den senaste tiden pga att blogg.se har legat nere. Otroligt frustrerande! Men nu verkar de ha fixat till problemet. Sen har jag något lite roligare att berätta, nämligen att jag klarade omtentan! Med en enda poäng, men oj vad skönt. Första delen i kursen avklarad. Två kvar. Varav den sista har vi just börjat med.

Jag älskar våran vikarierande föreläsare, han är grym. Han slänger in engelska och tyska uttryck lite här och var. Han kan säga "very good" åt nåt han just berättat. Sen säger han "Det betyder mycket på bra engelska". Bara helt appropå. Men roligast hade jag åt att han tidigare jobbat åt Tudor. Det enda jag förknippar tudor med är nilecity, när killen med noll simultanförmåga ska testköra två duracellkaniner: "Det här tudor och duracell. Och duracell." Så när han frågade om nån kände igen namnet så fick jag stor lust att nämna det, men alla är inte nilecityfanatiker som jag så det fick vara...skön snubbe iallafall. Jag tror dessutom jag kommer ihåg allt han sa på föreläsningen, det är det inte många tidigare som lyckats med. Nej just det, det var ju ingen.

Nepp, nu blir det ett gott rött äpple, mer kaffe och mer internet-updating innan jag går och lägger mig. Hej hopp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0