Perfekt kväll

Här låg jag i sängen och kollade på gilmore girls som vanligt, eftersom jag inte har något liv att tala om, och deppade nog över just detsamma när en kompis hörde av sig och frågade om jag ville gå på en promenad. Få se nu, ligga hemma och lyssna på mina egna gnälliga tankar eller vara social, få frisk luft och motion och någon jättetrevlig att prata med? Jag har haft tuffare beslut att ta i mina dagar. Så jag och I tog en sväng runt tomtebo och i krokarna därikring. Har egentligen ingen koll så det var tur att jag inte gick själv. Vi hittade för övrigt drömhuset med hyreslägenheter. BRF Sjöjungfrun. Där ska jag bo en dag, så är det bara. En uppfriskande oas mitt i en annars torr och enformig öken, det var vad det var. Så grönt och vackert, med den mest otroliga byggnadslösningen jag någonsin sett, om det nu kallas så. Nu kan jag inte göra det rättvisa med min dåliga svenska och dessutom tror jag man måste se det med egna ögon. Det ligger någonstans på tomtebo för den som är intresserad. Jag ska lätt googla.

Efter den sköna promenaden blev det kaffe och en massa snack om både det ena och det andra. Samtidigt konstaterade jag att min katt faktiskt har förmågan att vara på 10 olika ställen samtidigt. Jag och I misstänker att kattgrabbarna i lägenheten under har börjat smuggla knark till Diego, det där var till och med för crazy för att vara han. Jag ska ta ett snack med dem imorgon. Näe, nu börjar det bli läggdags snart. Inga föreläsningar imorgon iallafall, även om jag ändå kliver upp samma tid. Kanske ska jag gå på promenaden lite senare iallafall så jag hinner möta mystery man. Jag och I diskuterade honom idag och kom fram till att jag borde våga säga hej till honom, det har ju ändå gått några veckor. Ska jag? Vi får väl se.. godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Origokillen

Hejsan E-S jag gillar också att träna i mängder. åt inte som man borde, du kommer nog ihåg sen sist. har nu slitit ut leder och ligament så min kropp nu förslitningsmässigt ligger 15 år före mig själv. det syns inte nu, men det kommer. blir nog mycket värre för dig om du inte slutar i tid. jag kom även efter med pluggandet eftersom jag var så fixerad vid vikt och träning. Järnan fungerar ju inte utan tillräckligt med energi.

2008-04-16 @ 21:40:20
Postat av: E-S

Det låter inte alls bra det där. Nu är det dock inte riktigt så illa för mig. Jag försöker äta som man ska, det kan hända att det har blivit för lite pga bristande kunskap om vad man ska äta då man tränar, men inte medvetet. Jag tränar inte för att bryta ner musklerna.. och vad gäller vikten så har jag förlikat mig med att den ligger där den ligger, så länge mina kläder sitter bra :) Jag vet hur det är att inte kunna fokusera på något annat än träning och vikt, men så är det iallafall inte denna gång. Tack för omtanken iallafall..!

2008-04-17 @ 08:26:14
Postat av: empa

har oxå kollat på Brf sjöjungfrun i Umeå. de e väldigt fint men Brf sjöjungfrun finns även på två ställen i sthlm o ett på Bornholm som e jätte fina. Vilken tycker du om mest?

2008-04-19 @ 17:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0