Kanske Skåne?

Jag har lärt mig en läxa; ligg alltid steget före. Jag låg ganska långt efter när det gällde att ställa sig i bostadskö i Umeå så det verkar nu som en omöjlighet att få något boende alls till hösten. Vad gör jag? Ja, angående här i Umeå så får jag helt enkelt hoppas på det bästa. Men för framtida flyttar så har jag garderat mig åtminstone någorlunda. Står sen tidigare i bostadskö i Luleå och i Göteborg och så senaste tillskottet, Lund. Jag har fått för mig att Skåne är trevligt, även om jag länge hörde till klubben såga-av-skåne-från-sverige, och vem vet, det kan ju hända att jag hamnar där till slut. Fatta vilken kö-tid jag kommer ha då, hah. Det är helt lagligt också. Tror jag.

Körde bodypump idag som bestämt och det gick bra även om jag faktiskt kände mig lite trött i benen efter joggingen. Men inte alls farligt, så nu vet jag att det går. Imorgon blir det funk och core control. Känns skitkul att vara igång igen! Nu har jag för övrigt blötlagt lite kikärter, dvs en hel förpackning, så nu blir det både det ena och det andra med innehåll av kikärter, bland annat bönburgare som jag tänkte lägga ut recept på här.

image210

Recept och bild är från www.coop.se. Lät riktigt gott tycker jag! Sen får vi se vad mer det blir. Men det uppfyller iallafall tre av de viktigaste kriterierna för mig när det gäller mat. Gott, nyttigt och billigt. Inte så dumt. Nej, nu är det snart dags att sova. Som pappa brukar säga, nu ska jag gå och borsta tanden. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0