Ingen lek


Jag pallar verkligen inte det här. Extern redovisning. Det finns inte utrymme för nåt så tråkigt och typiskt jättedumt i min hjärna. Eller så är det bara så att det finns ett enormt motstånd till det, jag ska väl inte komma här och påstå att jag gör mitt allra allra bästa för att förstå. Men det är svårt att lära sig något som inte är roligt. När vi satt med det där idag så fick jag flashbacks från då jag gick i mellanstadiet, högstadiet, ungefär.. man räknade ett tal i matten, blev skitglad för att man lyckats lösa det, tittar i facit och så stämmer det inte någonstans. Så var det verkligen hela tiden idag. Jaaa, vi löste det! Nej, vänta, det stämmer ju inte med det här... suck. Jag gav upp efter ett tag och slutade bli glad, man blir ju knäckt. Jag väntar med att bli glad tills vi löst hela uppgiften. Vilket blir imorgon, antagligen vid midnatt eller så. Jag har aldrig påstått att jag är optimist, tror jag.

For iallafall iväg på träning idag, även om det kändes dumt och jag borde ha stannat kvar och jobbat mera med uppgiften. Dessutom känner jag att mina ben verkligen behöver vila. Men det kryper i mig om jag inte får träna mina pass.. så ja, jag for. Får gottgöra det imorgon, på något sätt. Iallafall så gick bodypumpen ok idag, men jag var både väldigt trött och väldigt hungrig så jag var inte motiverad till 100 direkt. Så bra betyg med tanke på omständigheterna. Omelett med räkor till middag, gott. Försöker fixa så jag kan sola solarium ikväll också, hoppas jag får tag i hon som har hand om det. Och så tvätt. Har minst ett ton. Vill inte. Ingen frivillig som vill göra det åt mig, snälla? Suck. Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Vem är jag??

För den som vill veta. Här kommer ytterligare ett kort inlägg från en annan FEK A människa. Även om du inte vet vem ja är. Och ja hade inte nån grön tröja, eller hur Roy??

Från min blogg:

"Då har det satt igång. Eller det har i själva verket pågått i en och en halv veckas tid. Dagarna består numer av föreläsningar vilka behandlar externredovisning. Debet och kredit. Pest eller kolera. De personer som anser att detta är roligt, höjdpunkten i deras liv, måste antingen vara dumma i huvudet eller socialt missanpassade. Helt enkelt rädda för att bege sig ut i världen, utanför siffror och T-konton för att istället bege sig in i humanisternas flummiga värld, där det inte finns något rätt eller fel, utan bara olika perspektiv på saker. Nej, bered en väg för palestinaschalen, dreadlocks och fula kläder, och bort med de sifferkåta slipsnissarna som hör Handelshögskolan till."

Lev väl lilla du!

2008-04-12 @ 03:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0